Anul acesta cheltuim mai putin pe cadourile de Craciun

de Redactie Hit.ro | 3 noiembrie 2021

Pentru cine cumparam

Situatia pandemica nu este una favorabila Craciunului: planuim sa cumparam cadouri doar pentru 5 persoane in medie, cu un buget mai mic decat anul trecut, iar cumparaturile online vor fi in centrul atentiei si in acest an.

Deficitul din ce in ce mai mare de produse si cresterea continua a preturilor ar putea reprezenta, anul acesta, o provocare pentru cumparatori, potrivit unui studiu recent realizat de Compari.ro, cel mai mare expert in cumparaturi online din tara, care analizeaza planurile si obiceiurile de cumparare a cadourilor de Craciun ale populatiei adulte din Romania pentru al saptelea an consecutiv.

Bugetul de Craciun va insuma 910 lei in acest an

Potrivit studiului realizat de Compari.ro1 pe un esantion de 1.627 de persoane, utilizatorii de internet din Romania vor cheltui in medie 910 lei pentru cadourile de Craciun din acest an, ceea ce reprezinta o scadere de aproximativ 17% fata de 2020. Cheltuielile pentru cadourile de Craciun pot ajunge chiar pana la un sfert din venitul mediu lunar net pentru o gospodarie.

In 2021, valoarea medie cheltuita pentru un cadou va fi de aproximativ 180 de lei, cu 40 de lei mai putin decat anul trecut. Acest lucru nu este, totusi, atat de surprinzator avand in vedere faptul ca venitul mediu lunar net al unei gospodarii a scazut usor fata de 2020 (-8%). Prin comparatie insa, incercam sa stabilim bugetul pentru cadourile de Craciun astfel incat sa nu schimbam drastic valoarea cadourilor.

Si in acest daruim cadouri exclusiv familiei si apropiatilor

In anii de dinaintea pandemiei, romanii ofereau in medie 10-11 cadouri, insa numarul acestora a scazut la doar 5 cadouri in 2020 si nu se asteapta ca lista persoanelor carora li se ofera cadouri de Craciun sa se schimbe nici in acest an. Asadar, si in acest an abordam perioada sarbatorilor cu mai multa prudenta.

Anul acesta, principalul grup de persoane care va primi cadouri vor fi apropiatii: 64% dintre respondenti intentioneaza sa cumpere un cadou pentru partener, sot sau sotie, in timp ce 52% intentioneaza sa cumpere un cadou pentru copiii, 49% pentru mame si 32% pentru tati. in acelasi timp, Craciunul nu e complet fara bucuria copiilor: aproape 28% din cei 910 lei alocati sunt destinati cadourilor pentru copii.

Device-urile de divertisment sunt din nou in centrul atentiei

Pandemia a redefinit, de asemenea, gama de produse de top achizitionate in perioada Craciunului, intrucat in urma cu un an primele trei categorii de cadouri au fost articolele vestimentare (42%), telefoanele mobile, tabletele si accesoriile (35%) urmate de produsele de amenajare a locuintei si bricolaj (32%).

Anul acesta, categoria de imbracaminte si-a pastrat primul loc in clasamentul popularitatii (48%), insa produsele electronice destinate divertismentului au urcat pe locul al doilea (42%, fata de 20% in 2020), iar telefoanele mobile, tabletele si accesoriile au scazut la 39%, ajungand pe locul al treilea.

Totul ramane ca inainte

In 2020, din cauza restrictiilor, cumparaturile de cadouri de Craciun s-au bazat pe achizitiile online mai mult decat in orice alt an precedent. Comertul online din Romania a crescut cu 30% in mare parte datorita vanzarilor record de la sfarsitul anului, iar in viitor este de asteptat ca piata de comert electronic sa-si continue cresterea.

Nici anul acesta nu vom asista la o schimbare drastica a situatiei. Cu toate acestea, mai putini cumparatori decat anul trecut au de gand sa cumpere cadouri din magazinele online in perioada sarbatorilor (66% in 2021, fata de 74% in 2020), in timp ce mai multi cumparatori planuiesc sa cumpere din centre comerciale si mall-uri (51% in 2021 fata de 46% in 2020), sau din magazine traditionale, magazine specializate si supermarketuri (31% in 2021 fata de 26% in 2020).

In concluzie, populatia ar urma sa se implice mai mult in alegerea cumparaturilor de Craciun, insa pe baza unor planuri mai modeste.

"In preajma Craciunului, Compari.ro isi propune sa-i ajute prioritar pe consumatorii online sa achizitioneze ceea ce isi doresc. Pe langa cele peste 12 milioane de oferte care ii inspira deja pe vizitatori, anul acesta o functie noua, de selectie a cadourilor, ii va ajuta sa caute si sa aleaga cadouri personalizate pentru femei, barbati si copii", a declarat László Baka, Director de Marketing al celui mai mare site de comparare a preturilor din Romania.

Deficitul de marfa si cresterea preturilor, cea mai mare provocare pentru comert in 2021

Cea mai efervescenta si mai aglomerata perioada din fiecare an pentru comercianti este in ultimele 6-8 saptamani inainte de Craciun, cand au loc si promotiile de Black Friday. Cu toate acestea, in acest an, ar putea fi o idee buna sa incepem sa cumparam cadouri cat mai curand posibil, deoarece lipsa drastica de stocuri si cresterea preturilor au afectat comertul inca de la inceputul anului. Acest lucru s-a observat in special pe piata produselor tehnice, cauzate de incetinirea productiei din Asia, ca o consecinta directa a pandemiei, care a afectat transportul maritim international. De asemenea, merita mentionat ca pentru multe categorii de produse exista optiuni limitate.

In concluzie, acest sezon de Craciun poate fi mai scump si mai modest in ceea ce priveste promotiile si gama de produse fata anul trecut. in acelasi timp, se asteapta ca promotiile de Black Friday sa se extinda pe parcursul intregii luni noiembrie.

1Efectuarea cercetarii a fost solicitata de Compari.ro si a fost realizata de GKI Digital in octombrie 2021. Sondajul a fost realizat prin colectarea online a datelor (CAWI), pe un esantion de 1.627 de respondenti. Conform metodei de colectare a datelor si a publicului-tinta atins, cercetarea reprezinta planurile de cumparaturi de sarbatori ale utilizatorilor activi de internet din Romania.

 

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google